Günde 10 bin hastaya hizmet

Malatya Eğitim Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Serdar Deniz, pandeminin hafiflemesi ve daha kontrollü bir hale gelmesiyle birlikte hastaneye başvuran hasta sayısında bir yoğunluğun yaşandığını belirterek, '3 bin acil, 7 binin üzerinde de poliklinik başvurusu olmak üzere günde 10 bin vatandaşa hizmet veriyoruz' dedi.

Malatya Eğitim Araştırma Hastanesi'nde günlük ortalama 10 bin kişiye sağlık hizmeti veriliyor. Malatya Eğitim Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Serdar Deniz, pandemi sonrasında hastaneye başvuran hasta sayısında bir artış yaşandığını, 3 bin acil 7 bin poliklinik olmak üzere günlük 10 binin üzerinde hastaya hizmet verdiklerini söyledi. Pandeminin hafiflemesi ve daha kontrollü bir hale gelmesiyle birlikte hastaneye başvuran hasta sayısında bir yoğunluğun yaşandığını belirten Deniz, “Daha önceden muayene olması gereken ancak muayene olma imkânı bulamayan hastalarımızın hastanemize olan talebi arttırıyor. Covit 19 sürecinde hastanelere başvurularda çekilenler oluyordu, kronik hastalığı veya herhangi bir başka sıkıntısı olup da hastaneye başvurmakta çekinen vatandaşlarımız, hastalarımız mevcuttu. Şu anda bu mevcudiyet en azından kendisini daha çok hastaneye başvuru yönünde göstermeye başladı. Bu özellikle kronik hastalığı olanlar için zaten istediğimiz bir şeydi. Kanser taraması olanlar gelip kontrollerini yapsınlar. Kanser tarama yaş grubunda olanlar için kanser taramalarına yönlenmeleri gerekiyor. Bu hastalarımızın gelip kontrollerini yaptırmaları gerekiyor” dedi.

Gerekli olmayan başvurular var

Doç. Dr. Deniz, günde 10 binin üzerinde hasta başvurusu aldıklarını ifade ederek, “Her geçen gün hasta başvuru sayısında artış oluyor. Bu da bizim için 3 bin civarında acil başvurusu, 7 binin üzerinde de poliklinik başvurusu anlamına geliyor. 7 binin üzerindeki poliklinik başvurusunun yarıdan fazlası randevu dışı hastalardan oluşuyor. Bunun yarıdan azını randevu hastalar şeklinde bakıyoruz. Yine beraberinde her zaman dile getirdiğimiz randevulu olarak başvurup da randevusuna gelmeyen dörtte birlik bir hasta grubumuz var. Bu hasta grubumuz randevusunu iptal ettirmediği için randevu boşalmıyor yeni randevu almak isteyen hastalarımız da bu randevuyu alamıyorlar ve alamadıklarından şikayetçi oluyorlar. Ancak hekimlerimiz bu konuda ellerinden geleni yapıp randevu dışı gelen hastalarımıza da gerekli tetkik ve tedavi hizmetleri sunmaya çalışıyorlar. 3 bine yakın acil başvurusunda da yine aynı şekilde gerekli olmayan başvurular var” diye konuştu.

Gereksiz yoğunluğu azaltmalıyız

Acile başvuran hastaların çoğunluğunun normal saatlerde ya poliklinikler ya da aile hekimliğine başvurarak, sağlık sorununu giderilebilecek hastalardan oluştuğuna dikkat çeken Başhekim Deniz, bu durumun acilde yoğunluğa sebebiyet verdiğini belirtti. Başhekim Doç. Dr. Deniz, hasta, hasta yakınları ve sağlık personelleri arasında yaşanan tartışmalarla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı; “Burası nihayetinde bir hastane, gelen vatandaşlarımız hastalık stresiyle geliyor. Hastane tüm arkadaşlarımız bunu anlıyor. Ancak beraberinde şu da var. Hasta olarak geliyor. Eğer doğru, nitelikli, tam kapasiteli sağlık hizmeti almak istiyorsa, hekimlerimizin hatta girişteki sekretaryadan, güvenlikten itibaren verilen direktiflere hastalarımızın uyuması gerekiyor ki sağlık hizmetleri tam zamanında doğru ve doğru bir şekilde alabilsin. Yoksa birbiriyle anlaşamayan iki grup oluşuyor. Anlaşamayan grup bir taraftan sağlık personelleri, bir taraftan hastalar var. Aradaki kontağın doğru olarak kurulabilmesi için doğru zamanda doğru yerde bulunulmalı. Bu yüzden biz sürekli şunu vurguluyoruz. Gereksiz başvuruyu önlemek için birinci basamağa yani aile hekimlerine başvurun. 2. Basamağa gelen kişi sayısı eğer başvuru gerektiren kişi sayısıyla sınırlı olursa, gereksiz başvurular olmazsa; kontaklar, iletişimler daha etkin olacaktır. Hem de daha doğru bir iletişim kurulacaktır hem de daha nitelikli bir sağlık hizmeti alınabilecektir. Bunu de en büyük çözümü hastanelerimizdeki gereksiz yoğunluğun azaltılabilmesiyle mümkündür.”

Bakmadan Geçme