Eğitim Sistemi Yeniden Ele Alınıyor!
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nin (ÖSYM) 50'nci yılı etkinlikleri çerçevesinde düzenlenen Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu'nda, eğitimdeki 4+4+4 sisteminin son 4 yılına dair yeniden değerlendirmelerin yapılması gerektiği vurgulandı.
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) 50’nci yılı etkinlikleri çerçevesinde, Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte düzenlediği “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” Ankara’da dün başladı.
Üç gün sürecek olan sempozyumda, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) gibi geniş katılımlı sınavların yanı sıra ölçme değerlendirme sistemine dair pek çok konu ele alınacak.
Etkinlikte, ölçme değerlendirme alanındaki yeni yaklaşımlar ve gelişmeler, yapay zeka tabanlı ölçme değerlendirme uygulamaları ve yenilikler tartışılacak. ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, bu toplantıyı geleneksel hale getirmeyi hedeflediklerini belirterek, “Hedefimiz tüm imkânları kullanarak e-sınav sistemini arttırmak.
ÖSYM adil bir sınav sistemi gerçekleştiriyor. Bu sene 68 sınav yapacağız. Önümüzdeki yıllarda bu sınavı tüm dünyada geçerli olan bir sınav haline getirmek istiyoruz” dedi.
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ni beceri temelli bir program olarak tanımladıklarını belirterek, “Öğrencilerimizin yükseköğretime geçişte beceri örgüsü temelli bir müfredatı değerlendirebilecek bir sınav sistemi ortaya koymak için çalışacağız.
Bugünkü öğrenciyi sadece çoktan seçmeli bir sınavla belirlemenin kötürüm bir yaklaşım olacağı şüphesiz.
Ayrıca 4+4+4 sisteminin son dört yılı üzerinde yeniden düşünmemiz gerektiği aşikar. Çalıştaylarda ve panellerde bu konular detaylı bir şekilde tartışılırsa, Milli Eğitim Bakanlığı’na politika geliştirmede büyük bir katkı sağlayacaktır” ifadelerini kullandı.