Banka mağdur ediyor
6 Şubat tarihinde meydana gelen depremlerde büyük yıkıma uğrayan Malatya'da depremzedeler DASK'tan hasar karşılığını almakta zorlanıyor. DASK'ta işlemlerini bitiren ve paraları hesaplarına geçen vatandaşlar Vakıfbank önünde uzun kuyruklar oluşturuyor. Depremzedeler, bankanın numaratör sisteminde ayrımcılık yaparak vatandaşı saatlerce bekletirken bazı müşterilere kontenjan ayırdığı iddiasında bulundular.
Asrın Felaketi olarak bilinen depremlerde binlerce binanın yıkılıp, binlercesinin de ağır hasar aldığı Malatya'da depremzedelere Vakıfbank tarafından ayrımcılık uygulandığı iddia edildi. Vakıfbank'ta açılan hesaba DASK alacağı yatırıldığını ve bu alacak için iki gün boyunca bankada sıra beklediğini iddia eden depremzedeler, "Bankanın kendi müşterisi olmayana neredeyse sıra gelmiyor, müdüre hanıma söyledik bir şey yapamayacaklarını söylediler böyle bir anlayış olamaz" diyerek tepki gösterdi.
Diğer müşteriler mağdur ediliyor
Alacaklarını tahsil etmekte zorlandığını iddia eden depremzedeler, "DASK parası almaya gelen insanlar numaratörde sıra alıyor. Sabah saat 8'de sıraya giren adama 1401 numaralı sıra verilirken çok daha sonra gelen adama 1201 numaralı sıra veriliyor. Yani kendi müşterilerine ayrımcılık yapılıyor. Bu yapılırken de diğer müşteriler mağdur ediliyor" şeklinde konuştu.