6 yılda 18 milyondan fazla başvuru
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından hizmet kalitesini arttırmak amacıyla Malatya'da 'CİMER Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı' düzenlendi. 2017-2023 yılları arasındaki başvuru sayılarına dikkati çeken Demirci, 'Özellikle 2020 yılında bir yükselme görüyoruz. 5 milyon 890 bin başvuru var. Pandemi sürecinde bir ivme kazanmış. 2022 yılında 6 milyon 180 bin başvuru almışız. 2023 yılında da 7 milyon 650 bin başvuru gelmiş.
CİMER'in vatandaş odaklı bir sistem olduğunu vurgulayan Demirci, vatandaşların bulunduğu illerden çok hızlı bir şekilde kamu kurumlarına başvuru yapabildiğini ve taleplerine, şikayetlerine yönelik en üst idari merci tarafından başvurularının okunmasının sağlandığını söyledi.
2017-2023 yılları arasındaki başvuru sayılarına dikkati çeken Demirci, "Özellikle 2020 yılında bir yükselme görüyoruz. 5 milyon 890 bin başvuru var. Pandemi sürecinde bir ivme kazanmış. 2022 yılında 6 milyon 180 bin başvuru almışız. 2023 yılında da 7 milyon 650 bin başvuru gelmiş. Buradaki yükselmeyle birlikte şunu anlıyoruz ki vatandaşlarımızın CİMER'e olan güveni tam. Başvuru tür dağılımına göre baktığımızda yüzde 48 şikayet başvuruları, istek başvuruları yüzde 25, yüzde 16 deprem acil olarak gelen başvurular. 6 Şubat depremi sonrasında hızlı bir şekilde CİMER'de Deprem Acil Uygulaması'nı devreye soktuk. Bu sebeple 2023 verilerimiz çoğunlukla bu konuya ilişkin olan verilerimiz. En çok sevk alan valiliklerimiz, ilk sırada nüfusa oranladığımızda İstanbul Valiliği yüzde 17,30 oranında, ardından yüzde 7,9 Ankara Valiliği, yüzde 6,18'le de İzmir Valiliği geliyor. Özellikle 6 Şubat depremleriyle birlikte bu illerimizden de yoğunlukla başvuru aldığımızı görmekteyiz." diye konuştu.