3 katlı kavşak şart

Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Çakır, amaçlarının Malatya trafiğinin kontrol edilebilir ve güvenli bir şekilde sağlamak olduğunu söyledi. Başkan Çakır, 'Sanayi kavşağına 3 katlı bir kavşağın yapılması gerekiyor. Çevreyolunun üstten geçmesi, Sanayi ve Sıtma Pınarı kavşağının alt kottan geçmesi ve zeminin de normal ulaşımda kullanılması gerekiyor' dedi.

3 katlı kavşak şart

Çakır, Malatya’nın ulaşım çalışmaları ve kavşak düzenlemeleriyle ilgili gazetecilerinin sorularını cevapladı. Daha önce 4 fazlı çalışan ışıkların yaklaşık bir yıldır tek fazlı çalışmasının olumlu tepkiler aldığını kaydeden Başkan Çakır, yapılan çalışmaların simülasyonla önceden tahlil edildiğini, değerlendirildiğini söyleyerek en uygun olan çözümü uyguladıklarını söyledi. Sanayi kavşağında düzenlenen uygulama üzerine konuşan Başkan Çakır, bu tür uygulamaların birçok ülke ve gelişmiş şehirlerinde kullanıldığını belirterek, “Bizim sanayi kavşağındaki çevreyolundaki uygulama trafiği ciddi manada daha akıcı bir hale getirdi. Oradaki daralma rahatladı. Tabi buranın uzun vadeli çözümü değil. Şuanda bizim ulaşım birimi ekiplerimiz anlık itibari ile bütün cadde, sokak ve kavşakların akış hızı ve bunların yoğunlukları sürekli ölçülüyor. Çok hızlı müdahale edilmesi gereken yerlerde bu müdahaleler yapılıyor ama uzun vadede burada 3 katlı bir kavşağın yapılması gerekiyor. Çevreyolunun üstten geçmesi gerekiyor. Sanayi ve Sıtma Pınarı kavşağı alt kottan geçmesi gerekir. Normal zeminin de normal ulaşımda kullanılması gerekiyor. Dolayısıyla bununla ilgili de kavşak çalışmalarımız var ama orası karayollarımıza ait olduğu için yatırıma alınması yönünde bir girişimlerimiz oldu. Henüz yatırıma alınmadı. Ama oradaki düzenleme tamamen trafiği rahatlatmak amaçlıydı” dedi.

Döner kavşak sistemi uygulamaya konuldu

Yeşiltepe, Kömür Tevzi yol kavşağındaki döner kavşak uygulaması ile ilgili olarak da konuşan Başkan Çakır, buradaki kavşakta da farklı bir uygulama denendiğini söyledi. Çakır, “Bu uygulama ışıksız şekilde deneniyor. Oradaki akışlarda yine ölçülecek. Daha önceki kavşağımızda çok ciddi bir kaza oranı vardı. Işığın konulması trafiği daha da rahatlattı. Onların duruş-kalkış süresindeki zaman kaybı ile 30 saniyelik bir zaman kaybı vardı. O zaman kaybını geri kazanmak için döner kavşak sistemi ile kazalar bu noktada daha az olacak. Daha güvenli olacak. Orada birkaç esnafımızın araçların duramayarak veya kendi önüne çıkamayarak müşteri kayıpları yönünde gelen şikayet var. Onun haricinde araç kullananlar noktasında bir sorun yaşanmadı. Onun ölçüm ve sonuçlarını arkadaşlarımız netleştirdiği zaman bakacağız” diye konuştu. Malatya’daki birçok caddenin kendine has özellikleri olduğunu vurgulayan Başkan Çakır, Malatya’daki şoför esnafının her türlü kavşağı rahatlıkla kullanabilecek kapasitede ve beceride olduğunu ifade ederek, “Malatya’da bizim birçok caddemiz örneği olamayan caddeler. Bizim kullandığımız caddeler bizim alışkın olmadığımız ama üst standartlarda olan, bilinçli şoförlerin kullanabildiği ve kentimizde hemşerilerimizin ne kadar yatkın olduğunu ve trafik kurallarına uymak istediği zaman her türlü kavşağı çok iyi bir şekilde kullanabileceğinin bir göstergesidir” diye konuştu.