Nafaka konusunda dayatma yapılıyor! (2) - Lütfü Caner

Nafaka konusunda dayatma yapılıyor! (2)


Evet, 1923’te Anayasamızda Milletimizin medeni hukuku tanzim edilip düzenlenirken, % 99’u Müslüman olan milletimizin dini inançları ve değerleri maalesef dikkate alınmamıştır...

İşte bundan dolayıdır ki, %99’u Müslüman olan insanlarımıza giydirilmek istenen ve tamamen yanlış ve Hristiyan Dünyasından alınmış olan bu  gömlekten dolayı evlilik  ve boşanma hukukundan büyük sıkıntılar yaşanmaktadır.. Ve yıllardır medeni hukukumuzun bu milletin inanç ve manevi değerlerine aykırılığından dolayı evlilik ve boşanma hukuku ile ilgili büyük sıkıntılar maalesef yıllardır ülkemizde devam ediyor...

% 99'u Müslüman olan insanımızın inandığı İslam dinine göre: evli eşler boşandıktan sonra, (İDDET) süresi dışında mahkemeler vasıtası ile erkeğin kadına NAFAKA ödemesi kararı veriyor.. İslam’a göre bu tamamen haksızdır, yanlıştır ve eşler boşandıktan sonra ve üç ay 10 günlük ( İDDET) döneminden sonra nafaka ödemesi gibi bir mecburiyet İslam’da yoktur... Eğer bu mahkemeler yolu ile verilmeye kalkılıyorsa vatandaş mecburen bu durumu kabul ediyor, fakat bu durum İslam’a göre külleyen haramdır...

Evet, kadının hamile olması süresi bunun dışındadır.. Kadın çocuğunu doğurana kadar nafakası kocaya aittir.. Anne çocuğu doğurduktan sonra emzirmek istemezse; bakımı babaya aittir.. Erkek çocuk eğer kadının yanında büyüyecekse reşit olana kadar geçimi ve eğitimi babaya aittir...

Tabii ki resmi mevzuatımızda maalesef bütün bu konular İsviçre medeni hukukuna göre düzenlenmiştir.

Kız çocuğu büyüyene kadar eğer annenin yanında kalacaksa geçimi babaya aittir...

Değerli okurlarım:

Kadın kocasından boşandıktan sonra iddetini (üç ay hayız temizlik ayı ) doldurana kadar nafakası boşandığı kocasına aittir...

Bu üç ay iddet süresi dolduktan sonra kocanın üzerinde kadına karşı her hangi bir NAFAKA ödemesi söz konusu değildir...

İddet dolduktan sonra boşanan kadının nafakası yetişmiş çocuklarına aittir.. Çocukları yoksa en yakınından başlayarak uzak yakınına doğru olan  silsile yolu ile akrabaları takip edilir.. Yakınları yoksa halka ve halk adına devlete aittir... Kadın İslam’a göre açıkta bırakılmaz. Açıkta bırakılırsa kadının etrafındaki bütün Müslümanlar ahirette bundan dolayı hesaba çekilir...

Boşanmış ve iddeti dolmuş bir kadın artık eski kocası ile nikah bağı kalmamış kadındır. Nikah bağı olmayan yabancı kadın statüsündedir ve nafaka borcu olmaz... Bunu biz demiyoruz, bunu İslam hukuku diyor...

Ayrıca, küçük çocuklar büyüyene kadar  eğer bakım ve gözetimi anneye bırakılmışsa, bu süre  içinde, çocukların bakım ücreti baba tarafından kadına ödenir.. Kocasından boşanmış ve iddetini  doldurmuş bir kadın için eski kocası nafaka ödemez.. Eğer haksız olarak bu nafaka alınıyorsa koca bunu, ( mehir borcuna) sayabilir.. Başka her hangi bir nafaka ödenmez.. Aksi halde bir durum İslam’a aykırıdır, üç iddet ayından sonra nafaka ödenmez...

Ayrıca, mahkemede boşanma sonucunda erkeğin, kadına dinen ve İslam’a göre tazminat, nafaka vs. Hakkı gibi bir ödeme yapması mecburiyeti yoktur.. Baba, akıl-baliğ olmayan bütün çocuklarına bakmakla yükümlü olduğu gibi, evleninceye kadar da kız çocuklarına bakmakla yükümlüdür.

İslam hukuku bakımından bir kimse, üvey çocuklarının nafakasından sorumlu değildir.. Ancak, erkek anneleri ile evlenirken böyle bir söz vermişse, onu yerine getirmek zorundadır.( Mehir ise, İslam’ın emri gereği)  kadının hakkıdır. Bir kimse hanımına ödediği mehri boşandıktan sonra geri alamadığı gibi, eğer mihrini vermemişse mutlaka vermesi gerekir..

Süresi içerisinde, (Nafaka)’nın kapsamına yiyecek, giyecek ve mesken ihtiyaçları girer..

Ancak çocuk buluğ çağına geldiği halde sakat, kötürüm, felçli ve müzmin şekilde hasta olur ve kazanmaktan aciz bulunursa, yine babanın nafaka yükümlülüğü devam eder...

Kızda buluğ ve yaş aranmaz. Evleninceye kadar kız çocuklarının geçimi babaya aittir... Evlendikten sonra bu yükümlülük kocasına geçer... Kocası ölür veya boşanırlarsa, kadın yine babasının evine döner.. Kadın çalışıp kazanmaya zorlanamaz. Fakat İslâmî ölçüler içinde bir iş veya meslekte çalışıp kazanmak isterse, bu da caizdir çalışa bilir... (Kaynakça: sorularla islam. com)

Saygılarımla./lutfucaner44@gmail.com

YAZIYI PAYLAŞ!

İlk Yorum Yazan Sen Ol!

YAZARIN SON 5 YAZISI