Abdullah Ergün

Kiraz tadında konserler

Abdullah Ergün

İki yıldan beri dünyayı etkisi altına alan salgının hayatımızdan çıktıktan sonra normal yaşam kurallarının devreye girmesiyle insanlar rahat nefes aldılar. Bu konuda İstanbul’un her zaman ilk sırada olduğu kültürel etkinliklerin başında açık alan konserler yer alıyor.

Geçtiğimiz günlerde Efsane İngiliz Pink Floyd grubunun davulcusu Nick Mason ve ekibinin İstanbul'da verdiği konser iki yıllık aradan sonra yaşanan değişimin başlangıcı oldu.

David Gilmor ve Rover Waters'ın dağılmadan önce birlikte ürettikleri  "The Wall" ve Wish You Were Here " gibi klasik hale gelmiş parçaları seslendiren Nick Mason ve grubu Covid ile evlerimize giren müziğin tekrar konser alanlarına dönmesinin ilk temsilcisi oldular. 

Yaz mevsiminin parçalı- bulutlu seyrettiği günümüzde, ülkemizde ki konserler hız kesmeden devam ediyor. Belediyelerin önderliğinde gerçekleşen konserlerin büyük ilgi görmesi sürpriz sayılmamalı. 

Covid belasının yarattığı olumsuz tablonun dışa yansımasında böyle bir değişim bekleniyordu. Ekranlarda belediyelerin düzenledikleri konserler canlı olarak yayımlanırken, konser alanlarını dolduran on binlerin ortaya koydukları görsel güzellikler, uzun zamandan beri konserlerden uzak kalan sanatçıları da mutlu ediyor.

Bu yıl 27ncisi yapılan Yeşilyurt Kiraz Festivalinde sahne alan sanatçılar, konser alanını tıka basa dolduran halkın gösterdikleri ilgi ve şarkılara eşik etmeleri kendileri içinde büyük moral oldu.

Festivalden önce Malatya Büyükşehir Belediyesi'nin getirdiği ve adını ilk defa duyduğum ve internet sayesinde belli bir kesim tarafından popüler sınıf içinde yer aldığını öğrendiğim kişinin konseri sırasında yaşanan olaylar ile Malatya'nın açık hava konser sezonu açıldı.

Konser alanını dolduran gençlerin konser alanına gelirken, konser sırasında yaşanan olumsuz görüntüler ve konser alanını terk ederken ortaya çıkan tablo emniyetin asayiş günlükleri arasında yerini aldığını öğrendik.

İlk konser fiyaskosundan sonra Yeşilyurt Belediyesi'nin festival kapsamında Malatya'ya davet ettikleri sanatçıların belli olmasından sonra fazla abartılmadan alınacak olan güvenlik önlemleriyle halkın rahat bir ortamda konserleri izlemelerinin yeterli olacağı da konuşuluyordu.

Teknolojinin artık burnumuzun dibine kadar girdiği günümüzde Mustafa Ceceli, Kıraç ve Manga gibi daha özgün konserler ortaya koyan sanatçılara alkol ve uyuşturucu müptelası olanların fazla ilgi göstermeleri beklenmiyordu.

Öylede oldu...

Kıraç'ı izlemek için konser alanının her tarafını dolaşarak konsere gelenlerin güvenlik kordonundan geçerken sergiledikleri davranışlar konserin sorunsuz geçeğeni gösteriyordu.

"Digital Sound"un dışında bilgisayar desteğine gerek duymayan ve klasik enstrümanların eşliğinde sahnedeki yerini alan Kıraç bilinen sahne performansıyla beğeni topladı.

Günümüzde müziğin artık daha da yozlaştığı, sözlerin argo ve küfürlerle süslendiği ortamda, Kıraç gibi çizgisinden ve kalitesinden ödün vermeyen bir sanatçının verdiği konser gerçek müzikseverler içinde moral oldu.

Yeşilyurt Belediyesi Kiraz Festivali'nin konser bölümünü kurusuz geçerken, diğer etkinliklerin de konserler kadar ilgi görmelerine yönelik çalışmalar için bir yerlere not düşmeleri gerekiyor.

Önümüzdeki yıl yapılacak olan festivalin ilçenin yerleşim alanının genişliğini göz önünde bulundurarak etkinlik programlarının dağılımına göre yapılması halinde halkın katılımı ilgisi daha fazla olur.

İki yıldan beri hayatımızdan çok şeyler götüren Covit’in tehlike sınırının altında kalması sadece ülkemizde değil, dünyada daha da büyük özlem haline gelen konserlerin ne kadar önemli olduğu ortaya koydu.

Yeşilyurt Belediyesi konser bölümüyle sınıfı geçerken, benzer etkinliklerin bir benzerini Kayısı Festivalinde Malatya Büyük büyükşehir Belediyesinden bekliyoruz.

Yazarın Diğer Yazıları