Herkes mağdur

Devlet hastanelerinde sistem arızalarından kaynaklı yoğunluk yaşandığı iddialarına yanıt veren Sağlık Sen Malatya Şube Başkanı Mehmet Bingöl, sadece hastaların değil sağlık çalışanların da mağdur olduğunu söyledi.

PAYLAŞ
TAKİP ET Google News ile Takip Et
Malatya Net Haber - Yusuf Cici

Sağlık Sen Malatya Şube Başkanı Mehmet Bingöl, randevu sistemi ve hastane sisteminde yaşanan aksaklıklarla ilgili açıklamada bulundu. Sistem tıkandığı zaman firmalar çağrılarak aksaklıklar giderilmesi gerektiğini vurgulayan Bingöl, “Sözleşmeler yapılıyor, sözleşmeler içerisinde yasal mevzuatlar vardır. Sistem tıkandığı zaman firmalar çağırılır aksaklıklar giderilir. Çözümü noktasında sözleşmeyi yapan firma ile yetkili kim ise bu sistemi düzene sokacak idarecilerdir. İhale ile yapıldı, ihalenin zorunluluk ve şartları vardır. Aksaklık halinde tutanaklar tutularak iptal etme maddeleri vardır. İdarecilerimiz burada inisiyatif almalılar. Çalışmalarımız sistemden kaynaklı mağduriyet yaşamaktadır. Sistemden kaynaklı daha önce 15 saniyede bir hasta girişi yapılırken, şimdi 15 dakikada bir hasta girişi yapılıyor. Bu sistemin çözülmesi normal bir duruma getirilmesi gerekiyor. Hekim hasta bekliyor, daha hastanın girişi yapılmamış buda kuyruk oluşmasına sebebiyet veriyor. Bu sıkıntının giderilebilmesi için bu sözleşmeyi yapan yetkili ve idarecilerin buna müdahale etmesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi. 

60 yaş üstü hastalar sıkıntı yaşıyor

MHRS sistemiyle ilgili Bingöl şu ifadeleri kullandı; “MHRS sisteminde bakanlığımız bir sistem koymuş ve sistem oturtulmuş ve bu sistemle çalışılacak denilmiş. Ancak randevu sistemi dışındaki oluşumları da idareciler sağlayabilir. Randevu sistemi hem hastaları hem de çalışanları ciddi şekilde mağdur etmektedir. Gelen hastaların mağdur edilmemesi için bir sistem oluşturulması gerekiyor. Vatandaşın aldığı randevuya dikkat etmesi gerekiyor. Aldığı randevuya gitmeyecekse randevusunu iptal etmeli. Randevu alamayan özellikle 60 yaş üstü hastalara kolaylık sağlanmalı. Sağlıklı bir verim alınabilmesi için ihtiyaca göre ünite açılıp, personel istihdam edilmeli ve sorun ne ise istişare edilerek çözüme kavuşturulur. Randevu sistemi ortadan kaldırılamayacak bir sistem değil. Özellikle 60 yaşındaki vatandaşlar, randevu alamıyorlar ve çok ciddi sıkıntı yaşıyorlar bunun bir an önce çözüme kavuşturulması gerektiğini düşünüyorum.” 

Nevzat Kanar

HABERİ PAYLAŞ:
BUNLARA DA BAKIN